If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
В дискутираните ситуации, най-много да усетиш двигателя, как ражда.
Но има и доста по-неприятни ситуации от тези.
Преди време щях да се пребия заради неправилно подбрано масло (двутактов Castrol с прекалено голям вискозитет)
Карах моторен делтапланер и моторът (почти нов Rotax - bombardier) на около 10К оборота блокира на 300 м над земята. Спаси ме това, че имаше място за безмоторно кацане.
Ехе каква стана тя, баща ми кара цял живот мотоделта, пък аз хич не съм се возил покрай него има-няма 200 часа
sigpic 156Facelift 1.9JTD16V1591.9JTDm16V1662.0TS(eх) Fiat Fiorino 1.3JTD
"Странно нещо е животът - днес караш с 200, утре те возят с 20"
Ехе каква стана тя, баща ми кара цял живот мотоделта, пък аз хич не съм се возил покрай него има-няма 200 часа
Значи може и да сме се засичали с него, ако е ходил по съборите на хвърчилките в Казанлък или при Румен от Авио-делта пак там. Говоря за периода 1995 - 1997
Значи може и да сме се засичали с него, ако е ходил по съборите на хвърчилките в Казанлък или при Румен от Авио-делта пак там. Говоря за периода 1995 - 1997
Eй сега ще ти пусна фейса му на лично, ама много не влиза Сори за спама
sigpic 156Facelift 1.9JTD16V1591.9JTDm16V1662.0TS(eх) Fiat Fiorino 1.3JTD
"Странно нещо е животът - днес караш с 200, утре те возят с 20"
ПП: Въпрос към Николай Ферариста с какво масло караш червената на цялата газ на пистата
и как е
С Галакси-то естествено, много е добре, ся като махнах двигателя и профилактично отворих два биелни лагера, бяха бомба.....
Но писта е друго все пак, а и зимата при минусови не ходя по писта......
Би трябвало да питаш ежедневките с какво са, а те са с 5-40.......
Това което цитирах го посочих само и единствено с цел народа да попрочете това онова и да си направи само изводите, изобщо не коментирам кое как трябва да е.....
"Anybody that tells me a good car is one that is light with low power to weight ratio is an amateur" - Kazutoshi Mizuno-designer of Nissan GTR
Много брандове в момента излизат от магазина с масло 5W30....дори немски такива!
Колко е правилното е друга тема.
За м-ки не казвай, че не се чупят...че една м6 на под 100к км има вече доста проблеми, включително голямото турбо.
Новите турбо м-ки са с 0w40 и това не са истински м-ки, говоря за атмосферките които са с 10w60 всички до 2010г, вижте разгледайте колко бой ядат къде ли не валове всичко е като ново и нормално 100% синтетика, докато тия 5w30, 5w40 едно 70-80% на пазара не са синтетики а хидрокрек и много хора не го знаят това...
Е тънките масла не държат налягане, гъстите не мажат във високи обороти, с какво тогава да се карат тия италиански строшляци? Лятото е топло, зимата е студена, трябва да ги менкам всеки сезон ли? Сипвам 10w-60 и карам цяла година. Така пише и в книжката.
Е тънките масла не държат налягане, гъстите не мажат във високи обороти, с какво тогава да се карат тия италиански строшляци? Лятото е топло, зимата е студена, трябва да ги менкам всеки сезон ли? Сипвам 10w-60 и карам цяла година. Така пише и в книжката.
Ясно е това, че даден вид масло трудно удовлетворява всички условия на работа на двигателя. Преценяваш, кои са преобладаващите условия и на базата на това избираш и маслото. И аз съм с 10W60, рядко надхвърлям 5000 - 5500 оборота, а за лютеницата си имам едно наум и така дишам спокойно.
Ясно е това, че даден вид масло трудно удовлетворява всички условия на работа на двигателя. Преценяваш, кои са преобладаващите условия и на базата на това избираш и маслото. И аз съм с 10W60, рядко надхвърлям 5000 - 5500 оборота, а за лютеницата си имам едно наум и така дишам спокойно.
Да, при вас поради по-ниските максимални обороти, сякаш подборът на масло е по-лесен. Но как стоят нещата по отношение на мазането на турбината? Какви максимални обороти прави тя?
Да, при вас поради по-ниските максимални обороти, сякаш подборът на масло е по-лесен. Но как стоят нещата по отношение на мазането на турбината? Какви максимални обороти прави тя?
100+ хиляди и за нея точно е най важното маслото да не е уредее и да си запази вискозитета че лошо иначе
Е тънките масла не държат налягане, гъстите не мажат във високи обороти, с какво тогава да се карат тия италиански строшляци? Лятото е топло, зимата е студена, трябва да ги менкам всеки сезон ли? Сипвам 10w-60 и карам цяла година. Така пише и в книжката.
Много хубаво си си решил въпроса. То е като дискутирания ATF на хидравличните рейки при 159-ките. След като половината валове на ТС са заминали в кофата, човек трябва да мисли извън статуквото и да взема навременни мерки. При дизеляците няма такива дилеми преобладаващо си карат с 5W40 и нямат проблеми, Живко залита малко по гонки и тунинг затова търси нещо издържащо на по-екстремни условия. В книжката освен 10w60 пише и възможно най-сбърканото масло за ТС - 10w40, такова масло бих сложил само за разработка на ТС след осн. ремонт и още на следваща смяна ще избягам пак на по-гъсто.
пп Нека да е ясно - никъде не твърдя, че с 10w40 двг ще се счупи, напротив ако е перфектен не го бърка. Ама защо да си насилва човек късмета ..
Аз карам с Лъки моли, преди беше 5/40, сега съм с 10/60-визирам бензин, за твоя дизел, спокойно ползвай на тая фирма, има и масла за дизеляци и бензини 10/40, вносител за България е Сенакс, има и електронен магазин, пазарувал съм, много са коректни.
бмв, мерцедес да продължавам ли кои се карат с 0w40 ???
КАто нови, 5w30 въобще не е за нови коли поне за сериозните марки специално за бмв го слагат на поизносени мотори вече
---------- Post added at 12:42 ---------- Previous post was at 12:36 ----------
Ся върви и го кажа на всички които ходят на калояново, серес, планинско, рали да махнат 5W50, 15W50, 10W60 и да си сложат 0w30 и 5w30 и стой та гледай смях в залата, коментирам английския цитат за състезания...
Само да вметна че М-серията от завода излиза единствено и само с 10W60, и морите държат по 20 год на бой и то истински бой...
ПП: Въпрос към Николай Ферариста с какво масло караш червената на цялата газ на пистата
---------- Post added at 12:44 ---------- Previous post was at 12:42 ----------
и как е
Живко пак се издъни тончно на бмв дават 5/30 сега ще ти обисня малко 5/30 е маслото което отговаря на нашите температурни условия 2 колкото са по близки числата на вйзкозитета толкова по малко присадки има затова се водят лонг лайф масла следователно големите фирми за да удьлжат интервала на сервизи обслужванетата наливат лонг лайф което води автомобилостроенето да слага по големи картери за масло охладители и тем подобни неща .марките които използват 0/30 ПОРШЕ КАЙЕН , ВОЛВО,ЯГОАР 5/30 РЕНЧ РОВАР ,АУДИ ,БМВ . Виш сега всеки може може да солжи 5/50 но не всеки кара на писата ако минават повече км със колата всеки гледа по голям интервал на обслужването карай товята алфа 10-15 к км със 5/50 градско предполагам че още на 8к км ще на чорба
П.С Та на колегата със темата казвам че нее проблем да се кара със това масло нее по лошо от другите дори е по добро
Comment