Известие

Collapse
No announcement yet.

Въпрос за маслото на двигателя

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
    В дискутираните ситуации, най-много да усетиш двигателя, как ражда.
    Но има и доста по-неприятни ситуации от тези.
    Преди време щях да се пребия заради неправилно подбрано масло (двутактов Castrol с прекалено голям вискозитет)
    Карах моторен делтапланер и моторът (почти нов Rotax - bombardier) на около 10К оборота блокира на 300 м над земята. Спаси ме това, че имаше място за безмоторно кацане.
    Ехе каква стана тя, баща ми кара цял живот мотоделта, пък аз хич не съм се возил покрай него има-няма 200 часа
    sigpic
    156 Facelift 1.9JTD16V 159 1.9JTDm16V 166 2.0TS(eх) Fiat Fiorino 1.3JTD
    "Странно нещо е животът - днес караш с 200, утре те возят с 20"

    Comment


    • #32
      Първоначално публикувано от code Покажи съобщение
      Ехе каква стана тя, баща ми кара цял живот мотоделта, пък аз хич не съм се возил покрай него има-няма 200 часа
      Значи може и да сме се засичали с него, ако е ходил по съборите на хвърчилките в Казанлък или при Румен от Авио-делта пак там. Говоря за периода 1995 - 1997


      159 1.8 MPI
      166 2.0 TS (ex)

      Comment


      • #33
        Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
        Значи може и да сме се засичали с него, ако е ходил по съборите на хвърчилките в Казанлък или при Румен от Авио-делта пак там. Говоря за периода 1995 - 1997
        Eй сега ще ти пусна фейса му на лично, ама много не влиза Сори за спама
        sigpic
        156 Facelift 1.9JTD16V 159 1.9JTDm16V 166 2.0TS(eх) Fiat Fiorino 1.3JTD
        "Странно нещо е животът - днес караш с 200, утре те возят с 20"

        Comment


        • #34
          http:// http://www.konikoil.com/index.php?ekod=bg&menu=45
          Alfa Romeo EX 155 1.8SS,147jtd,156TS,156jtd,
          159 1.9 няколко. 2.4 няколко, Auto, ръчка - всичко
          NEW 159 2.0 JTDm Black TI

          Comment


          • #35
            Първоначално публикувано от Jivko7777 Покажи съобщение
            ПП: Въпрос към Николай Ферариста с какво масло караш червената на цялата газ на пистата

            и как е
            С Галакси-то естествено, много е добре, ся като махнах двигателя и профилактично отворих два биелни лагера, бяха бомба.....
            Но писта е друго все пак, а и зимата при минусови не ходя по писта......
            Би трябвало да питаш ежедневките с какво са, а те са с 5-40.......
            Това което цитирах го посочих само и единствено с цел народа да попрочете това онова и да си направи само изводите, изобщо не коментирам кое как трябва да е.....
            "Anybody that tells me a good car is one that is light with low power to weight ratio is an amateur" - Kazutoshi Mizuno-designer of Nissan GTR
            F=M x A - Исак Нютон - amateur.....

            Comment


            • #36
              Първоначално публикувано от rusiq86 Покажи съобщение
              Много брандове в момента излизат от магазина с масло 5W30....дори немски такива!
              Колко е правилното е друга тема.
              За м-ки не казвай, че не се чупят...че една м6 на под 100к км има вече доста проблеми, включително голямото турбо.
              Новите турбо м-ки са с 0w40 и това не са истински м-ки, говоря за атмосферките които са с 10w60 всички до 2010г, вижте разгледайте колко бой ядат къде ли не валове всичко е като ново и нормално 100% синтетика, докато тия 5w30, 5w40 едно 70-80% на пазара не са синтетики а хидрокрек и много хора не го знаят това...
              Last edited by Jivko7777; d.m.y г., 17:58.
              156 2.4JTD 136+ PS

              Comment


              • #37
                Е тънките масла не държат налягане, гъстите не мажат във високи обороти, с какво тогава да се карат тия италиански строшляци? Лятото е топло, зимата е студена, трябва да ги менкам всеки сезон ли? Сипвам 10w-60 и карам цяла година. Така пише и в книжката.

                Comment


                • #38
                  Първоначално публикувано от Doomguy Покажи съобщение
                  Е тънките масла не държат налягане, гъстите не мажат във високи обороти, с какво тогава да се карат тия италиански строшляци? Лятото е топло, зимата е студена, трябва да ги менкам всеки сезон ли? Сипвам 10w-60 и карам цяла година. Така пише и в книжката.
                  Ясно е това, че даден вид масло трудно удовлетворява всички условия на работа на двигателя. Преценяваш, кои са преобладаващите условия и на базата на това избираш и маслото. И аз съм с 10W60, рядко надхвърлям 5000 - 5500 оборота, а за лютеницата си имам едно наум и така дишам спокойно.


                  159 1.8 MPI
                  166 2.0 TS (ex)

                  Comment


                  • #39
                    Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                    Ясно е това, че даден вид масло трудно удовлетворява всички условия на работа на двигателя. Преценяваш, кои са преобладаващите условия и на базата на това избираш и маслото. И аз съм с 10W60, рядко надхвърлям 5000 - 5500 оборота, а за лютеницата си имам едно наум и така дишам спокойно.
                    Аз дори не ги и стигам
                    156 2.4JTD 136+ PS

                    Comment


                    • #40
                      Първоначално публикувано от Jivko7777 Покажи съобщение
                      Аз дори не ги и стигам
                      Да, при вас поради по-ниските максимални обороти, сякаш подборът на масло е по-лесен. Но как стоят нещата по отношение на мазането на турбината? Какви максимални обороти прави тя?


                      159 1.8 MPI
                      166 2.0 TS (ex)

                      Comment


                      • #41
                        Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                        Да, при вас поради по-ниските максимални обороти, сякаш подборът на масло е по-лесен. Но как стоят нещата по отношение на мазането на турбината? Какви максимални обороти прави тя?
                        100+ хиляди и за нея точно е най важното маслото да не е уредее и да си запази вискозитета че лошо иначе
                        156 2.4JTD 136+ PS

                        Comment


                        • #42
                          Първоначално публикувано от Doomguy Покажи съобщение
                          Е тънките масла не държат налягане, гъстите не мажат във високи обороти, с какво тогава да се карат тия италиански строшляци? Лятото е топло, зимата е студена, трябва да ги менкам всеки сезон ли? Сипвам 10w-60 и карам цяла година. Така пише и в книжката.
                          Много хубаво си си решил въпроса. То е като дискутирания ATF на хидравличните рейки при 159-ките. След като половината валове на ТС са заминали в кофата, човек трябва да мисли извън статуквото и да взема навременни мерки. При дизеляците няма такива дилеми преобладаващо си карат с 5W40 и нямат проблеми, Живко залита малко по гонки и тунинг затова търси нещо издържащо на по-екстремни условия. В книжката освен 10w60 пише и възможно най-сбърканото масло за ТС - 10w40, такова масло бих сложил само за разработка на ТС след осн. ремонт и още на следваща смяна ще избягам пак на по-гъсто.
                          пп Нека да е ясно - никъде не твърдя, че с 10w40 двг ще се счупи, напротив ако е перфектен не го бърка. Ама защо да си насилва човек късмета ..
                          Last edited by code; d.m.y г., 20:53.
                          sigpic
                          156 Facelift 1.9JTD16V 159 1.9JTDm16V 166 2.0TS(eх) Fiat Fiorino 1.3JTD
                          "Странно нещо е животът - днес караш с 200, утре те возят с 20"

                          Comment


                          • #43
                            Аз карам с Лъки моли, преди беше 5/40, сега съм с 10/60-визирам бензин, за твоя дизел, спокойно ползвай на тая фирма, има и масла за дизеляци и бензини 10/40, вносител за България е Сенакс, има и електронен магазин, пазарувал съм, много са коректни.
                            Last edited by fred; d.m.y г., 21:06.
                            Alfa Romeo 156,2.0TS 98 г.
                            Нагоре по стълбата, която води надолу
                            sigpic

                            Comment


                            • #44
                              Най-лесният отговор е-5w50,добро и за студено,и за ръчкане по светофарите в Сф в задръстването при 40 градуса на въздуха и 120 на маслото.
                              alfa 159 1,8 mpi/lpg

                              Comment


                              • #45
                                Първоначално публикувано от Jivko7777 Покажи съобщение
                                бмв, мерцедес да продължавам ли кои се карат с 0w40 ???
                                КАто нови, 5w30 въобще не е за нови коли поне за сериозните марки специално за бмв го слагат на поизносени мотори вече

                                ---------- Post added at 12:42 ---------- Previous post was at 12:36 ----------



                                Ся върви и го кажа на всички които ходят на калояново, серес, планинско, рали да махнат 5W50, 15W50, 10W60 и да си сложат 0w30 и 5w30 и стой та гледай смях в залата, коментирам английския цитат за състезания...
                                Само да вметна че М-серията от завода излиза единствено и само с 10W60, и морите държат по 20 год на бой и то истински бой...

                                ПП: Въпрос към Николай Ферариста с какво масло караш червената на цялата газ на пистата

                                ---------- Post added at 12:44 ---------- Previous post was at 12:42 ----------



                                и как е
                                Живко пак се издъни тончно на бмв дават 5/30 сега ще ти обисня малко 5/30 е маслото което отговаря на нашите температурни условия 2 колкото са по близки числата на вйзкозитета толкова по малко присадки има затова се водят лонг лайф масла следователно големите фирми за да удьлжат интервала на сервизи обслужванетата наливат лонг лайф което води автомобилостроенето да слага по големи картери за масло охладители и тем подобни неща .марките които използват 0/30 ПОРШЕ КАЙЕН , ВОЛВО,ЯГОАР 5/30 РЕНЧ РОВАР ,АУДИ ,БМВ . Виш сега всеки може може да солжи 5/50 но не всеки кара на писата ако минават повече км със колата всеки гледа по голям интервал на обслужването карай товята алфа 10-15 к км със 5/50 градско предполагам че още на 8к км ще на чорба

                                П.С Та на колегата със темата казвам че нее проблем да се кара със това масло нее по лошо от другите дори е по добро
                                156 SW 1.9JTD 110ph

                                Comment

                                Working...
                                X